Jump to content


Photo

Iced Tea.


  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 Monkey Cartwheels

Monkey Cartwheels

    Devoted Member

  • Fire
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,695 posts
  • Mood::If I dont like it, then it must be crap
  • LocationNorth Island, New Zealand

Posted 13 March 2012 - 01:02 AM

Anyone know some decent recipes/ ways of making Iced Tea?
I want to make some that taste like the Lipton stuff because I'm too poor to be able to buy it lots haha

totes bffs with arie

"That's because they have no class like us farm animal lovers" - Sammy

Posted Image

The E-Family I forgot I had.
Sisters Jade Sarah Brothers Andrew Wife Sammy Farm Buddy BoMa Pet Goat Chris
I am Sterre's pet Armadillo

by the way i hate alcohol, just thought i would mention that


#2 Arie

Arie

    Devoted Member

  • Earth
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4,231 posts

Posted 13 March 2012 - 01:16 AM

There isn't really a way to make it from scratch. You either buy ice tea. Or make tea, cool it down, and add ice. Buying tea bags and making it that way is cheeper than buying ice tea. You can but a whole box for a dollar or two (american idk how it compares there but should stil be cheap). Hope that helps at all!

My AMAZING sig is courtesy of the lovely BoMa and Dax
thanksarie.jpg
Best Member Girl Most Likely to Shop Even if the Word Was Ending Fashionista of the Forum
Twin- Ardi, Grandpa- Jon, Parents- Tara and Chris, Godfather- Dax, Daughter- Sarah, Nephew- Widu, Sisters- Catherine and Ellen, BFF- Noura, Roommate- Kim, Potato Chip- BoMa, Pea- Kimmie
totes BFFs w/ Joe 4eva


Lindy's Gift

Ellen's Gift

Boma's Gift


#3 The Midnight Q

The Midnight Q

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,444 posts
  • Mood::giggidy
  • LocationQuahog, RI

Posted 13 March 2012 - 04:48 AM

There isn't really a way to make it from scratch. You either buy ice tea. Or make tea, cool it down, and add ice. Buying tea bags and making it that way is cheeper than buying ice tea. You can but a whole box for a dollar or two (american idk how it compares there but should stil be cheap). Hope that helps at all!


This. That's pretty much the only way of making iced tea... unless you get that powdered stuff which isn't that good though.
Posted Image
~Thanks Jade~

#4 Monkey Cartwheels

Monkey Cartwheels

    Devoted Member

  • Fire
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,695 posts
  • Mood::If I dont like it, then it must be crap
  • LocationNorth Island, New Zealand

Posted 13 March 2012 - 10:37 AM

I figured that was the way.
Whats the ratio though? How many bags to how much water?
And is some tea better than others?

totes bffs with arie

"That's because they have no class like us farm animal lovers" - Sammy

Posted Image

The E-Family I forgot I had.
Sisters Jade Sarah Brothers Andrew Wife Sammy Farm Buddy BoMa Pet Goat Chris
I am Sterre's pet Armadillo

by the way i hate alcohol, just thought i would mention that


#5 Arie

Arie

    Devoted Member

  • Earth
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4,231 posts

Posted 13 March 2012 - 12:32 PM

I figured that was the way.
Whats the ratio though? How many bags to how much water?
And is some tea better than others?


I'm nit sure of the exact ratio but you can for sure find that online somewhere. Flavours are really just up to preference. I would stick to lemon, peach, normal flavours.

My AMAZING sig is courtesy of the lovely BoMa and Dax
thanksarie.jpg
Best Member Girl Most Likely to Shop Even if the Word Was Ending Fashionista of the Forum
Twin- Ardi, Grandpa- Jon, Parents- Tara and Chris, Godfather- Dax, Daughter- Sarah, Nephew- Widu, Sisters- Catherine and Ellen, BFF- Noura, Roommate- Kim, Potato Chip- BoMa, Pea- Kimmie
totes BFFs w/ Joe 4eva


Lindy's Gift

Ellen's Gift

Boma's Gift


#6 TK-976

TK-976

    Novice Member

  • Members
  • PipPip
  • 51 posts
  • Locationcalifornia

Posted 13 March 2012 - 06:53 PM

There's usually a ratio on the box for making how ever much tea. I would experiment though because it all depends how strong you want the tea to be.

I love Arizona Iced Tea. Their Green Tea with honey and Pomegranate with Acai are my favorites.
-jakob.

#7 Monkey Cartwheels

Monkey Cartwheels

    Devoted Member

  • Fire
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,695 posts
  • Mood::If I dont like it, then it must be crap
  • LocationNorth Island, New Zealand

Posted 13 March 2012 - 10:05 PM

I'm nit sure of the exact ratio but you can for sure find that online somewhere. Flavours are really just up to preference. I would stick to lemon, peach, normal flavours.

Cheers, I had a quick squiz online but thought I might try asking people I actually know first! haha.
I'll give it a try today.

There's usually a ratio on the box for making how ever much tea. I would experiment though because it all depends how strong you want the tea to be.

I love Arizona Iced Tea. Their Green Tea with honey and Pomegranate with Acai are my favorites.

Is that with the powdered tea? I don't think I've ever seen it for sale before.

totes bffs with arie

"That's because they have no class like us farm animal lovers" - Sammy

Posted Image

The E-Family I forgot I had.
Sisters Jade Sarah Brothers Andrew Wife Sammy Farm Buddy BoMa Pet Goat Chris
I am Sterre's pet Armadillo

by the way i hate alcohol, just thought i would mention that


#8 Arie

Arie

    Devoted Member

  • Earth
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4,231 posts

Posted 13 March 2012 - 10:19 PM

Cheers, I had a quick squiz online but thought I might try asking people I actually know first! haha.
I'll give it a try today.


Is that with the powdered tea? I don't think I've ever seen it for sale before.


That's a good idea too. Ask someone's mum lol

Arizona tea is bottled ice tea. Idk if they sell it outside the US. It is extremely cheep though. Goes on sale sometimes 2 big bottles for $1

My AMAZING sig is courtesy of the lovely BoMa and Dax
thanksarie.jpg
Best Member Girl Most Likely to Shop Even if the Word Was Ending Fashionista of the Forum
Twin- Ardi, Grandpa- Jon, Parents- Tara and Chris, Godfather- Dax, Daughter- Sarah, Nephew- Widu, Sisters- Catherine and Ellen, BFF- Noura, Roommate- Kim, Potato Chip- BoMa, Pea- Kimmie
totes BFFs w/ Joe 4eva


Lindy's Gift

Ellen's Gift

Boma's Gift


#9 Monkey Cartwheels

Monkey Cartwheels

    Devoted Member

  • Fire
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,695 posts
  • Mood::If I dont like it, then it must be crap
  • LocationNorth Island, New Zealand

Posted 14 March 2012 - 12:37 AM

That's a good idea too. Ask someone's mum lol

Arizona tea is bottled ice tea. Idk if they sell it outside the US. It is extremely cheep though. Goes on sale sometimes 2 big bottles for $1

Far that's cheap!
We only got Lipton or Dilmah here. Its like $3.50NZD for 1L

totes bffs with arie

"That's because they have no class like us farm animal lovers" - Sammy

Posted Image

The E-Family I forgot I had.
Sisters Jade Sarah Brothers Andrew Wife Sammy Farm Buddy BoMa Pet Goat Chris
I am Sterre's pet Armadillo

by the way i hate alcohol, just thought i would mention that


#10 Arie

Arie

    Devoted Member

  • Earth
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4,231 posts

Posted 14 March 2012 - 12:39 AM

Far that's cheap!
We only got Lipton or Dilmah here. Its like $3.50NZD for 1L


Well now I see why you want to make your own!! That's pretty crazy for ice tea!

My AMAZING sig is courtesy of the lovely BoMa and Dax
thanksarie.jpg
Best Member Girl Most Likely to Shop Even if the Word Was Ending Fashionista of the Forum
Twin- Ardi, Grandpa- Jon, Parents- Tara and Chris, Godfather- Dax, Daughter- Sarah, Nephew- Widu, Sisters- Catherine and Ellen, BFF- Noura, Roommate- Kim, Potato Chip- BoMa, Pea- Kimmie
totes BFFs w/ Joe 4eva


Lindy's Gift

Ellen's Gift

Boma's Gift


#11 Monkey Cartwheels

Monkey Cartwheels

    Devoted Member

  • Fire
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,695 posts
  • Mood::If I dont like it, then it must be crap
  • LocationNorth Island, New Zealand

Posted 14 March 2012 - 09:30 AM

Well now I see why you want to make your own!! That's pretty crazy for ice tea!

Well, 3.50NZD is 2.80USD, so yeah....
THAT is another reason why the USA is better than any other country.

totes bffs with arie

"That's because they have no class like us farm animal lovers" - Sammy

Posted Image

The E-Family I forgot I had.
Sisters Jade Sarah Brothers Andrew Wife Sammy Farm Buddy BoMa Pet Goat Chris
I am Sterre's pet Armadillo

by the way i hate alcohol, just thought i would mention that


#12 Arie

Arie

    Devoted Member

  • Earth
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4,231 posts

Posted 14 March 2012 - 12:48 PM

Well, 3.50NZD is 2.80USD, so yeah....
THAT is another reason why the USA is better than any other country.


I know, i looked it up lol, that's a lot for a drink!!!

You're joking right? the US has so many issues!

My AMAZING sig is courtesy of the lovely BoMa and Dax
thanksarie.jpg
Best Member Girl Most Likely to Shop Even if the Word Was Ending Fashionista of the Forum
Twin- Ardi, Grandpa- Jon, Parents- Tara and Chris, Godfather- Dax, Daughter- Sarah, Nephew- Widu, Sisters- Catherine and Ellen, BFF- Noura, Roommate- Kim, Potato Chip- BoMa, Pea- Kimmie
totes BFFs w/ Joe 4eva


Lindy's Gift

Ellen's Gift

Boma's Gift


#13 TK-976

TK-976

    Novice Member

  • Members
  • PipPip
  • 51 posts
  • Locationcalifornia

Posted 14 March 2012 - 08:06 PM

Is that with the powdered tea? I don't think I've ever seen it for sale before.

They do sell tea bags, but only in limited flavors...though that's not a problem really since all their flavors are amazing haha.

Arizona Iced Tea

They're mostly known for their tall cans though. Like Arie said, a can is 99 cents. They do sell the powered kind too. Not sure if they sell in New Zealand though...
-jakob.

#14 Monkey Cartwheels

Monkey Cartwheels

    Devoted Member

  • Fire
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,695 posts
  • Mood::If I dont like it, then it must be crap
  • LocationNorth Island, New Zealand

Posted 14 March 2012 - 10:11 PM

I know, i looked it up lol, that's a lot for a drink!!!

You're joking right? the US has so many issues!

I most certainly am not joking. I'd pick the US over NZ any day!

They do sell tea bags, but only in limited flavors...though that's not a problem really since all their flavors are amazing haha.

Arizona Iced Tea

They're mostly known for their tall cans though. Like Arie said, a can is 99 cents. They do sell the powered kind too. Not sure if they sell in New Zealand though...

True. I've never seen it for sale over here unfortunately.
You don't know how lucky you are! haha

totes bffs with arie

"That's because they have no class like us farm animal lovers" - Sammy

Posted Image

The E-Family I forgot I had.
Sisters Jade Sarah Brothers Andrew Wife Sammy Farm Buddy BoMa Pet Goat Chris
I am Sterre's pet Armadillo

by the way i hate alcohol, just thought i would mention that


#15 TK-976

TK-976

    Novice Member

  • Members
  • PipPip
  • 51 posts
  • Locationcalifornia

Posted 14 March 2012 - 10:36 PM

I most certainly am not joking. I'd pick the US over NZ any day!


True. I've never seen it for sale over here unfortunately.
You don't know how lucky you are! haha

If it makes you feel better, you guys have amazing scenery. Nothing like that here in the US haha.
-jakob.

#16 Monkey Cartwheels

Monkey Cartwheels

    Devoted Member

  • Fire
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,695 posts
  • Mood::If I dont like it, then it must be crap
  • LocationNorth Island, New Zealand

Posted 14 March 2012 - 11:18 PM

If it makes you feel better, you guys have amazing scenery. Nothing like that here in the US haha.

Have you been to NZ?
The scenery is alright I guess. You got to drive out to it though, otherwise its fairly standard.
The US has everything from desert to snow. I've been in snow twice in my life!

totes bffs with arie

"That's because they have no class like us farm animal lovers" - Sammy

Posted Image

The E-Family I forgot I had.
Sisters Jade Sarah Brothers Andrew Wife Sammy Farm Buddy BoMa Pet Goat Chris
I am Sterre's pet Armadillo

by the way i hate alcohol, just thought i would mention that


#17 Monkey Cartwheels

Monkey Cartwheels

    Devoted Member

  • Fire
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,695 posts
  • Mood::If I dont like it, then it must be crap
  • LocationNorth Island, New Zealand

Posted 16 March 2012 - 10:33 PM

I tried making some yesterday.
It didn't work............

totes bffs with arie

"That's because they have no class like us farm animal lovers" - Sammy

Posted Image

The E-Family I forgot I had.
Sisters Jade Sarah Brothers Andrew Wife Sammy Farm Buddy BoMa Pet Goat Chris
I am Sterre's pet Armadillo

by the way i hate alcohol, just thought i would mention that


#18 Arie

Arie

    Devoted Member

  • Earth
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4,231 posts

Posted 16 March 2012 - 10:34 PM

I tried making some yesterday.
It didn't work............


It didn't work? What did you do?

My AMAZING sig is courtesy of the lovely BoMa and Dax
thanksarie.jpg
Best Member Girl Most Likely to Shop Even if the Word Was Ending Fashionista of the Forum
Twin- Ardi, Grandpa- Jon, Parents- Tara and Chris, Godfather- Dax, Daughter- Sarah, Nephew- Widu, Sisters- Catherine and Ellen, BFF- Noura, Roommate- Kim, Potato Chip- BoMa, Pea- Kimmie
totes BFFs w/ Joe 4eva


Lindy's Gift

Ellen's Gift

Boma's Gift


#19 Dax

Dax

    Forum Founder

  • Site Staff
  • PipPipPipPipPip
  • 877 posts
  • Mood::Drunk and Happy ^.^
  • LocationSea World, I hang with Shamu

Posted 17 March 2012 - 04:50 AM

And is some tea better than others?

Flavor is up to personal preference, but in terms of health benefits green and black tea are more beneficial. Green tea contains a lot of antioxidants and research has shown it's good for memory and cognition. It also has heart benefits and is shown to help fight cancer. Black tea has many of the same benefits to a lesser extent. That's not to say other teas aren't good for you, but their benefits aren't as high as green or black tea. Honestly tea in general, no matter what kind you drink, is better than a lot of stuff out there (like soda, sports drinks, ect.)

#20 Monkey Cartwheels

Monkey Cartwheels

    Devoted Member

  • Fire
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,695 posts
  • Mood::If I dont like it, then it must be crap
  • LocationNorth Island, New Zealand

Posted 17 March 2012 - 09:31 AM

It didn't work? What did you do?

I made it too strong. Also I read that you could use honey as a sweetener. That didn't really taste as swell as I had imagined it would........
I don't know the right ratios or nothing.

Flavor is up to personal preference, but in terms of health benefits green and black tea are more beneficial. Green tea contains a lot of antioxidants and research has shown it's good for memory and cognition. It also has heart benefits and is shown to help fight cancer. Black tea has many of the same benefits to a lesser extent. That's not to say other teas aren't good for you, but their benefits aren't as high as green or black tea. Honestly tea in general, no matter what kind you drink, is better than a lot of stuff out there (like soda, sports drinks, ect.)

Good thing I drink loads of tea then! haha.
Tea's good stuff man. I had lemon leaf tea in Fiji, that stuff was magic. Word of advice though, it isn't the same as a regular lemon tree leaf hahaa

totes bffs with arie

"That's because they have no class like us farm animal lovers" - Sammy

Posted Image

The E-Family I forgot I had.
Sisters Jade Sarah Brothers Andrew Wife Sammy Farm Buddy BoMa Pet Goat Chris
I am Sterre's pet Armadillo

by the way i hate alcohol, just thought i would mention that





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users