Jump to content


Midnight Toker's Content

There have been 152 items by Midnight Toker (Search limited from 18-February 19)


By content type

See this member's


Sort by                Order  

#210084 Learning about new religions!

Posted by Midnight Toker on 29 November 2012 - 06:01 PM in Religious Resource Forum

No worries, its pretty confusing when you first learn about it. So I have been told lol. I grew up knowing this stuff so I don't actually know how confusing it is. I totally understand what you mean. I forget all the time that the Jewish stuff I do is not the norm. All of a sudden I will start talking to a non-Jewish friend about something and they are so confused. I forget because its all the norm to me haha. They don't really mean anything. It has to do with the story of Hanukkah but its really just a silly tradition. A lot of things in Judaism do have very specific significance. But, that's not one of those things lol. Hebrew is a beautiful language. It actually isnt really even called Hanukkah. Its Chanukah but not like a regular ch sound. I cant explain the sound. But, literally only jews can make that sound. Which is why everyone else calls it Hanukkah. Its kind of a throaty coughy sound haha.

Wow thats pretty cool that an atheist taught theology. Very interesting! Probably put an interesting perspective to it. You should e-mail him! Most professors love it when old students get back in touch with them. I e-mail some of my professors pretty frequently.

I think out of all the religions I like to learn about Judaism the most. I'm not even sure why. It's just the most interesting to me. It's a little confusing but once you learn about it, it's not so bad. Speaking from an outsiders perspective of course. lol Same friend ended up giving me more candy coins and some dreidels. XD I'm here like "it isn't even December yet!" This was round Thanksgiving. lol

Ok this is something I wanted to ask. I'm rusty since I haven't studied in like 4 years. Okay, so you guys have Passover right? When does that happen and what is the story behind it? I know I can just Google this stuff up but I like to get a real person answer. Call me old fashioned. lol And I know you guys have the menorah and the eight candles. Each night, you light a candle. Right? Man, now I wanna go read up on this. XD

Yeah, I should go look for him on the college website. Hopefully he's still teaching there. A lot of our professors ended up transferring to other universities. :(



#210076 A happy couple.....

Posted by Midnight Toker on 29 November 2012 - 05:23 PM in Emma Images and Media

Of everyone here, Jo is the only one who has spent any real time with Emma, and who may have a clue about her real life. Unlike people who think they know everything after reading tabloids and books. Maybe you should listen to her instead of making snarky remarks.

That's right. I'll listen to Jo before I listen to anything else. I honestly don't get how people fall into rumors or pure speculation. It's a bit ... off putting.

This pic was taken during her holidays with her then boyfriend. She ran around the whole day with such a face. After the holidays the relationship ended..... So, please believe me, this IS how she looks when she is angry/disappointed/bored.

How could you possibly know that? It's obvious and logical that the sun is in her face. I've had crap days, good days, so-so days and if the sun is in my face, I'm going to make, well, that face. That picture is no proof of anything other than the sun is a pain in the ass bro.

She's not hurting anyone so what does it really matter? It's her personal life. We have no right to judge her or her relationship. I'm happy she's with someone and I'm happy that she seems happy. I wish them all the best. Love is hard to come by and we have to hold on to it as much as we can.



#210075 How can I become friends with her?

Posted by Midnight Toker on 29 November 2012 - 05:17 PM in Emma General Chat

<obligatory "The Cake is Lie" post>

I said that like a page ago. No one listens to me. :( XD

Wait, what? She's got a boyfriend? Blimey, I'm behind on the news! She's still acting, right?

LOL! I dunno why, but this made me really laugh.



The fandom is like a big ball of timey-wimey wibbly-wobbly stuff. Quite diverse. By and large, though, with just the teensiest bit of guidance here and there, the fandom does respect her privacy. Big time. Respectacular.

...Can I hug you for that Doctor Who reference?? Well, gonna do it anyway. *hugs*

Nothing wrong with talking about her work, though.

Still, I'm pretty sure that boyfriends, even those doing a "bad job", don't classify as work.

I dunno.. some of the bad ones might be work. :lol:



#210074 Rupert lets slip that Emma and Matthew Lewis had a thing.

Posted by Midnight Toker on 29 November 2012 - 05:12 PM in Emma General Chat

He is so gorgeous and so sweet. She is also gorgeous and sweet. I totally approve of this. I know she has a bf now but part of me is really hoping this is true and that they get together. Okay, I'm evil. I just think they are both so .. unf.



#209890 Learning about new religions!

Posted by Midnight Toker on 25 November 2012 - 09:50 PM in Religious Resource Forum

It is awesome! Thats pretty funny that you forgot that your friend is Jewish. There is a difference. She is not completely observant. I am, because I am orthodox. That is basically the difference. It is an awesome time and I look forward to Shabbat every week. Best part of my week! Yeah it is just a silly Hannukah tradition. I am sure there is some historical significance, I just don't know it. I believe so. I cant wait for Hanukah!

For sure. Its really hard listening to an "outsider" teach your religion. Yeah I have no idea why he was upset over it. You should ask him and say because you asked Jewish friends and they weren't offended. I would love to know his reason!

Oh okay, I think I got that down now. The different branches anyway. I tend to forget people's religions or sexuality or whatever because to me people are just people. I need a reminder now and then.. lol. I wonder what they mean. I don't think she even knows. XD She just gave out candy to everyone in our group of friends. I think she'll be giving out more once Hanukkah starts. I like saying the word Hanukkah.. I don't even know why. Hebrew sounds fun.. XD!!

It is. What's odd is that my theology professor back in college was an atheist...o.O So that was kinda like "okay.." XD But she was cool. She didn't bash anything and was very open. I wish I knew my professor still. I have no idea what happened after I left that class. I didn't really see him around campus and I didn't take another class with him afterwards. I haven't been in school in ages. I feel so old.



#209888 A happy couple.....

Posted by Midnight Toker on 25 November 2012 - 09:41 PM in Emma Images and Media

Who. Cares. What. He. Wore? Honestly, people who give two craps about this kind of stuff really annoy me.

I don't know him and I don't know her personally so I have no opinion on the matter other than: As long as she is happy and he treats her right, what does it matter?

He's not a bad looking guy. I didn't think he was that cute until I saw the picture with him in the scarf or whatever. He dresses a bit too "classy" for my tastes though. lol I'm not the one wearing it though so why am I even making that comment... smh.

Finally I found a historic pic with this sort of angry, disappointed, bored "Emma-face" which is complete against her nature. It was taken in Jamaica, just before the relationship with her then boyfriend came to an end........

Posted Image

Dude, the sun is in her face. I make that face when the sun is blasting it's ugly UV rays down on me. Doesn't mean I'm pissed off. Jeeeezzz.



#209879 How can I become friends with her?

Posted by Midnight Toker on 25 November 2012 - 09:02 PM in Emma General Chat

All of my lolz at this thread. I mean.. srsly. We all wanna be her friend. Unless you meet her by chance and she happens to think you aren't a creepy stalker who resembles Slenderman then you may have a shot. Otherwise, not gonna happen. I think you have a better chance at winning the lottery champ.

Bake her a cake.

Should she still refuse to notice you, you have delicious cake to drown your sorrow in. win/win

Guise... the cake.. it's a lie. Don't feed her a lie. :P

1. Bake Cake
2. Acquire Delicious Toppings
3. ???
4. Profit!

Ling, this is why I think you are AWESOME!



#209877 Star Wars Episode VII...Princess Emma

Posted by Midnight Toker on 25 November 2012 - 08:55 PM in Emma's Movie Roles

She will be playing Hope Solo





Posted Image

Dafaq is Hope Solo?

...

...

Okay, yeah, my hopes for this movie are low. I have to be honest. I don't know if this is going to be any good.. then again Star Wars stopped being good around 1985. :P



#209874 what was the last thing you bought?

Posted by Midnight Toker on 25 November 2012 - 08:17 PM in General Chat

A sonic screwdriver (10th and 11th Doctor ^_^)



#209873 Post Pictures Of Yourselves Thread

Posted by Midnight Toker on 25 November 2012 - 08:16 PM in General Chat

I know it's probably not what you wanna hear :P but you look adooorable *pinches cheeks*

LOL Nah, it's fine. I don't mind looking younger than I am. I hear it will come in handy later on in life. XD We'll see right?

My most recent one
Posted Image

I love your glasses. ^_^ You are also very cute. Just sayin'. XD



#209458 Learning about new religions!

Posted by Midnight Toker on 15 November 2012 - 10:14 PM in Religious Resource Forum

Exactly, no body likes an extremest of any belief/lack of belief. If someone doesn't want to believe in something then I am completely fine with that, just don't be a douche about it. Same goes for people that do believe something and think everyone else should believe the same thing.

Yeah but probably in different ways. You don't really hear anything from the politicians about it, but then again I don't listen to them or follow politics. But there is a lack of teaching of any kind of religion. Schools are getting rid of religious learning because its "bias", so a lot of kids are growing up without any knowledge of any sort of high power at all. Which I think is pretty damn bias. If they wanted to not be bias they would give kids knowledge of God and let them decide for themselves. At least in the States kids are growing up with some knowledge on the subject.
So many kids here would have never touched a bible in their lives or never stood in a religious building.
I hate New Zealand, its all about sex, drinking, rugby and swearing and it pisses me right off. People over here are actually genuinely surprised when they find out I'm Christian, Its like we are a bloody endangered species or something.

Wow. I think kids should learn about all religions. They should learn about Christianity, Judaism, Buddhism, Taoism Wicca, Voodoo, Santeria you name it. Like a world religion class or something. Even let them learn about lack of religion. Teach them what an atheist is. That's how I grew up. We learned about everything in my household. Nothing was taboo. It was all open. I'm a firm believer in teaching kids HOW to learn not WHAT to learn.

Just because you are Christian doesn't mean you stop living life. I hate when people make those assumptions. "Oh you're a cool guy." and then they find out your Christian and it's like you're a space alien. I don't understand that at all. Whatever, people are strange. lol I don't like extremes. They bother me. I think here in the States it's all about money and greed. Meh.

You should! So on Friday night we begin our Sabbath which is a day of rest. We literally don't do anything. Well Orthodox don't other people do some stuff. It lasts till sundown on Saturday. Most Jews have a really nice Friday night meal with family. Orthodox also have a Saturday lunch. Its basically a big fancy meals with guests. There are some religious customs. Its just a nice time. I recommend it because Sabbath services are really nice and then you should get the experience of Sabbath as well! We do have a pretty awesome culture! No usually Temples are really open to that sort of thing. Especially reform or conservative. Reconstructionist too but I wouldnt go there because its not really authentic Judaism.

For sure! I always have a tough time in theology courses because I nit pick everything about my religion lol. But, I am glad you enjoy them! I never heard about someone being upset over the word Jew. I mean people ask me all the time if I find it offensive being called a Jew. But, I have no idea why. We refer to ourselves as Jews. I am a Jew. I don't know why that would be considered offensive really. I don't know any other Jews who do.

That sounds awesome. I just remembered that I have a friend now who is Jewish and I totally forgot. I was telling her how someone was teaching me things and she got offended. LOL She's Reform tho so I'm sure there is a difference? She's very laid back and so are her parents. So I dunno. The dinner sounds awesome. It just sounds like a nice time to get everyone together and be a family which I think in today's culture, we lack. I was gonna ask cause my friend ended up giving me coins. What is the significance of that? It's for Hanukkah right? She was just like "Here, have some candy". XD Isn't the first day like December 8th? o.O She's a weird person.. I should expect this from her.

I do the same when they bring up Paganism so I totally relate. ;) It was totally weird for me to have him be upset over it since everyone else I knew who was Jewish had no problem with it. Now I'm more aware of it so I always ask. :x



#209457 Star Wars Episode VII...Princess Emma

Posted by Midnight Toker on 15 November 2012 - 10:03 PM in Emma's Movie Roles

YES! YES! ALL OF MY FAN BOY YES!!!! omg omg omg If it's Jania Solo... I would DIE if she played Jania. She'd be so kick ass at it too. *squee* Sorry I'm a nerd. Like to the max nerd.



#209456 Emma, funny....

Posted by Midnight Toker on 15 November 2012 - 10:02 PM in Emma Images and Media

lol @ the cat one. XD



#209455 A happy couple.....

Posted by Midnight Toker on 15 November 2012 - 10:01 PM in Emma Images and Media

Meh, he's not my type lol but I'm not dating him. XD As long as she is happy, that is all that matters. :)



#209454 Emma at Leonardo DiCaprio's charity birthday bash

Posted by Midnight Toker on 15 November 2012 - 09:58 PM in Emma General Chat

Wow, he's gonna be 38. I remember when he was a teen idol and junk.



#209453 what was the last thing you bought?

Posted by Midnight Toker on 15 November 2012 - 09:57 PM in General Chat

Hair products, munchies... um.. toilet paper and duck tape.



#209452 Post Pictures Of Yourselves Thread

Posted by Midnight Toker on 15 November 2012 - 09:56 PM in General Chat

Dude, Nordhausen, anyone tell you that you look very German?

Posted Image
Speaking of hair cuts, I finally did something different to mine. Not sure how I feel about it just yet.. <_<



#209319 Learning about new religions!

Posted by Midnight Toker on 10 November 2012 - 11:40 PM in Religious Resource Forum

I think at the end of the day you have to happy with yourself. Love yourself, love others and live a life that is just happy. I like to think that the Divine rewards us. Peace will reward itself with more peace.

Is it bad where you are like it is here? I'm just curious because our politicians like to use God as a campaign tool. It really disgusts me.



#209318 Mitch Lucker Dies

Posted by Midnight Toker on 10 November 2012 - 11:36 PM in Music

Booze is the worst. I'm glad I'm not drinking anymore. Heavy drugs is another no-no. We lost a lot of greats to this sort of thing. It really is something that is flooded in the music industry.



#209317 Emma with roses

Posted by Midnight Toker on 10 November 2012 - 11:35 PM in Emma Images and Media

lol Dat face! Unf! <3



#209316 Emma as the Doctor?

Posted by Midnight Toker on 10 November 2012 - 11:33 PM in Emma's Movie Roles

LOL Oh man you're right Ling! River! hahaha! Oh I wonder how River would take that? I actually met Alex Kingston and I remember someone had asked her about a homosexual relation if the Doctor ever was female and she was down for it. XD She's so open minded and just such a lovely woman. Oh! Another thought! Doctor Emma and Captain Jack!!! hahaha! I would love to see that pairing!

The Doctor really can be male or female. I love the way they set that up. XD



#209293 Learning about new religions!

Posted by Midnight Toker on 10 November 2012 - 03:42 AM in Religious Resource Forum

Yeah so do I, I personally cannot stand to be around other Christians. Most of them are self centered assholes who think they are better than others because they follow God. They all seem to forget the verse "for all have sinned and fall short of the glory of God" Romans 3:23. We have no right to consider ourselves above anyone else for any reason. And if someone does then they are an asshole and I hope someone punches them square in the face.

Pushing your beliefs on someone has never worked ever in history. Its the whole "lead a horse to water thing", I can only offer what I know to them and after that its all on them.
Christianity is a personal relationship, sitting in church acting all high and mighty will not bring you closer to God, you need to humble yourself and accept that you are not worthy. You cant say "look at my flash church building, I'm a terrific Christian".
God smiles upon those who live in the world but stay true to their values. Its always been about that...

Most Christians are dickheads and I completely understand why so many people hate us

It's terrible that it's gotten to the point where if someone tells me they are Christian, I kinda cringe. Luckily enough the people I do know are a lot like you.

I agree with everything you said. Some of these Americans are just so.. ugh. "Hey, I'm the best Christian there is cause I tell people that God hates fags!" Or they use their religion to gain power. That's the one that really gets me.

Oh well, I believe in Karma and I believe strongly in the afterlife. No one escapes it. We all have to pay our dues.

There for sure is!! There are tons of Jews in Miami and tons of Israelis too. They love Miami. You can just do a quick search on the internet. Also, most Jewish family's love having people over for Sabbath meals. So you should go on like a friday night or saturday afternoon to sabbath services. Which are the best. Contact the temple before and see if they can give set you up with a family for a meal. There is nothing else like it in the world. I know it sounds like a weird thing to call up and ask for. But, its totally normal for us.

NP!! I used to use it for school sometimes if I just needed something fast or I wasn't home. Definitely take a look. Curiosity is a good thing in this case. Understood. Its cool that you took that class and learned a lot! Yeah so its the same for me only I have my Rabbi or religious teachers from my old school ect. Very cool!

Exactly!

I had no idea I could do this. Now I really want to give this a try. What's a Sabbath meal though? You guys have a whole rich culture. It's amazing. It's good to know that contacting them wouldn't be weird. XD "Who's the weird guy?" I get that enough as it is. lol

Theology courses are mind blowing. The amount of religions in the world is just crazy. I went through this whole phase when I was in college where I wanted to be everything so lol I wanted to be an anthropologist at one point. So silly since I'm not that great at science but I was so interested in other cultures and religions. That's what led me to the class I took. It was just so awesome. I took a class on the New Testament vs the Old. That was interesting. I learned a little bit about the Torah but it wasn't enough. My professor for that class was Jewish. Nice guy. He hated when people would use the word "jew" though so ever since then I try not to use it. I'm not sure if that was his thing or if it's common. I always wondered that...



#209292 Post Pictures Of Yourselves Thread

Posted by Midnight Toker on 10 November 2012 - 03:30 AM in General Chat

Haha, chur.
I had the camera set with a shutter speed of about 3-4 seconds (How long it takes to take the picture).
He stood as still as possible.
My sister moved the sparkler across in that arch.
BAM

That is how you urinate fire

Oh dude, that is sick! I have got to try this some day. My camera kinda sucks at the moment though. Doubt I could do this with my phone.. well.. maybe..

Thanks for telling me the secret of urinating fire man.



#209291 LIGHTS

Posted by Midnight Toker on 10 November 2012 - 03:26 AM in Music

That's awesome! Take loads of pictures and video. I regret not being able to do more of that. My camera is really crappy. :(



#209290 Emma as the Doctor?

Posted by Midnight Toker on 10 November 2012 - 03:25 AM in Emma's Movie Roles

I wonder what kind of companion she'd be? She can play anything really but it would be cool to see her like Sarah Jane or even Donna. A bit of Rose in there too. lol The ultimate companion!